lördag 20 juni 2009

Ja Ja ja...

Hur dum får man va?
Självklart får de färgranna "plastleksakskajakerna" åka med till Lappland, tänkte inte på det. Där får de sedan stanna!
Leksakskajaker kallas de för sin enkelhet och för att färgerna påminner om karamellerna Tit´bits.
Det blir lite meckig logistik från Brännö med övrig packning m.m. men vad gör man inte för att få möjlighet till att paddla? Allt så klart!
Paddelreportage från Lappland att vänta…

Det finns en ö i Laisälven som jag (Pia) alltid drömt om att få tälta på, nu dj… ska det bli av. I min ungdom passerade jag den per skoter mången gång och många somrar har jag passerat den i båt med ”fiskarfar”och bara kastat längtantsfulla blickar på denna inbjudande Ö men aldrig landstigit den.
Nu ska jag/vi äntligen erövra den och det per kajak! Fiska och förhoppningsvis inte möta de björnar som finns i området. Ska ordna en riktig puffra så småningom, pang!
Vi ska absolut dra från Laisvall till Merkströmmen och där ska vi fånga Harr och Laxöring och på väg tillbaks till Laisvall ska vi övernatta på denna Ö vars namn jag inte känner. Nu får GPS:n berätta namnet på den okända ön. Elda, bada iskallt och grilla nyfångad fisk, hur bra kan det inte bli?